Od kilku dni internet opanował nowy trend. Wszystko za sprawą reklamy jednego z hoteli, która podbiła sieć i zebrała miliony wyświetleń. Na filmiku widzimy kobietę, która z „kamienną twarzą” pokazuje ważne miejsca hotelu. Całe nagranie składa się z lakonicznych wypowiedzi i mimo, że teoretycznie przez swoją formę nie powinno przyciągnąć zbyt wielu odbiorców, jest zupełnie odwrotnie.
Zachęceni sukcesem wideo, twórcy również postanowili spróbować swoich sił w nagrywaniu podobnych filmów. Trend szybko zyskał wielką popularność, a w tworzenie „niezaangażowanych” reklam włączają się już nawet urzędy, wojsko i policja.
Urzędnicy z Bełchatowa pobijają internet
Nowa moda nie ominęła również bełchatowskiego magistratu, który od pewnego czasu w komunikacji z mieszkańcami kładzie duży nacisk na media społecznościowe. Rolki już na stałe zagościły na profilu urzędu, ale to właśnie nagranie wrzucone w środę, 28 sierpnia, podbiło rekord oglądalności i aktualnie zbliża się już do 100 tys. odtworzeń.Na video, w myśl internetowego trendu, widzimy urzędniczkę, która bez emocji opowiada o różnych miejscach w mieście. Rolka zaczyna się przy znaku z napisem Bełchatów, następnie widzimy elektrownię i fragment ekspozycji w MCK PGE Gigantach Mocy. W nagraniu pokazano również "wodospad" znajdujący się w parku im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego i „tu na bicki”, czyli jedno z miejsc do ćwiczeń. Nie zabrakło również szkoły, przedszkola, skate parku, placu zabawa i tężni solankowej. W wideo pojawiły się też dwie sportowe dumy miasta, czyli GKS i Skra, a całość podsumowano słowami „ogólnie wesoło tutaj mamy, zapraszamy".
Rekordowa rolka magistratu
Nagranie ewidentnie przypadło do gustu internautom. Co prawda bełchatowski filmik nie powtórzył jeszcze sukcesu rolki hotelu, która zapoczątkowała modę na niezaangażowany marketing, ale pobił już rekord oglądalności na profilu urzędu. Aktualnie wideo ma już blisko 100 tys. odtworzeń, inne rolki magistratu osiągają natomiast maksymalnie kilka tysięcy.Nagranie zebrało również kilkadziesiąt komentarzy. Zdania internautów są podzielone. Część z nich nie zrozumiało, że jest to odwzorowanie panującego w internecie trendu i zastanawiało się dlaczego urzędniczka jest smutna. Nie zabrakło również komentarzy internatów znudzonych panującą modą. Zdecydowana większość osób, które już natknęły się na podobne filmy, chwaliła bełchatowską wersję.
- Wykonanie pomyślane - nie marna kopia 1:1, ale przemyślane, ciekawe fragmenty. O to chodzi - viral też wygasa, a jego kopiowanie, bez swoich dodatków, będzie irytujące. Tutaj oglądało się dobrze, nie można się za bardzo przyczepić, zasięg oparty o viral zrobi swoje, więc brawo marketing UM – napisał pan Kamil.
Wyniki pokazują, że żartobliwe podejście pracowników magistratu okazało się strzałem w dziesiątkę, czy już niedługo do trendu przyłączą się również kolejni urzędnicy? Przekonamy się niebawem.
Komentarze (0)