reklama
reklama

Ogromna kara dla znanego operatora telewizji kablowej. Klienci mogą liczyć na zwrot pieniędzy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Ogromna kara dla znanego operatora telewizji kablowej. Klienci mogą liczyć na zwrot pieniędzy - Zdjęcie główne

Poglądowe | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Vectrę ponad 22 mln zł kary. Wszystko przez podwyżkę opłat za internet i telewizję. Klienci będą mogli liczyć na częściowy zwrot opłat za abonament.
reklama

Wielu bełchatowian w swoich domach korzysta z internetu lub telewizji Vectry. Okazuje się, że niedługo będą mogli dostać zwrot pieniędzy za część opłat za abonament. Jest to spowodowane decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wydaną w związku ze zmianami, jakie spółka wprowadzała w umowach. 

- Vectra w latach 2019 - 2020 jednostronnie, bez wymaganej podstawy prawnej, informowała konsumentów o dodaniu klauzuli modyfikacyjnej do nieposiadających jej i trwających już kontraktów, zmieniając zapisy ogólnych warunków umowy – czytamy w komunikacie UOKiK.

Przez kolejne lata na podstawie tej klauzuli Vectra sugerowała klientom opłaty za telewizję lub internet podwyższone miesięcznie o 5 zł. Jednocześnie firma wyznaczyła konsumentom termin, w którym mogą nie zgodzić się na zmianę cen i wypowiedzieć świadczenie usługi. Jeśli tego nie zrobili, pobierano ustalone jednostronnie podwyższone opłaty.

W 2021 roku prezes UOKiK  postawił spółce zarzuty, a teraz wydał decyzję, w której uznał, że zarówno klauzula informacyjna, jak i zmiana opłat nie zostały skutecznie wprowadzone do obowiązujących umów. Jak tłumaczy, odbyło się to bez podstawy prawnej oraz wprowadzało konsumentów w błąd. Działania te naruszały zbiorowy interes klientów, w związku z czym na Vectrę nałożona została kara w wysokości 22,2 mln zł oraz nakaz zrezygnowania z takiej praktyki i usunięcia jej skutków.

Po uprawomocnieniu decyzji Vectra będzie musiała poinformować swoich klientów m.in. o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną, przez cały okres jej pobierania.

- Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne, aby konsumenci mogli przewidzieć, w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Vectra może jeszcze odwołać się od decyzji UOKiK. Wysłaliśmy zapytanie do firmy, wciąż czekamy jednak na odpowiedź.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama