Bieżące utrzymanie dróg swoim zakresem będzie obejmowało w głównie mierze prace interwencyjne. Chodzi tu o remonty punktowych uszkodzeń chodników, ścieżek rowerowych czy miejsc parkingowych, będących w zarządzie miasta.
- Chodzi m.in. o wymianę krawężników i nawierzchni, budowę zatoczek postojowych czy utwardzanie placów wielofunkcyjnych – tłumaczą urzędnicy.
Co ważne, wiceprezydent Bełchatowa, Dariusz Matyśkiewicz zapewnia, że umowa jest elastyczna. Oznacza to, że jeśli na remont chodników miasto wyda mniej, niż początkowo zakładano, pozostały kapitał będzie przeniesione na inny zakres prac.
- Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich czterech lat w Bełchatowie przybyło około 1000 nowych miejsc parkingowych, a tylko w 2019 roku na budowę nowych dróg i ich bieżące utrzymanie miasto przeznaczyło 8 mln złotych. Spora część nowo powstających stanowisk parkingowych budowanych jest właśnie w ramach bieżącego utrzymania, wówczas bowiem miasto nie musi pozyskiwać pozwoleń – informuje Urząd Miasta.