To ostatni dzwonek na rozpoczęcie kampanii reklamowej online przed świętami. Co jeszcze możesz zrobić?

Opublikowano:
Autor:

To ostatni dzwonek na rozpoczęcie kampanii reklamowej online przed świętami. Co jeszcze możesz zrobić? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Przyzwyczailiśmy się już do tego, że gdzieś tak w połowie października, a najpóźniej po Dniu Wszystkich Świętych, w centrach handlowych, hipermarketach i dyskontach rusza kampania przedświąteczna. Widok czekoladowych Mikołajów wczesną jesienią jest oczywiście absurdalny i nieco irytujący, ale branża handlowa rządzi się nieco innymi prawami. Dotyczy to także, a może przede wszystkim e-handlu.

W świecie e-commerce kampanie świąteczne trzeba planować z jeszcze większym wyprzedzeniem, a przełom października i listopada to naprawdę ostatni dzwonek, aby móc skutecznie zawalczyć o klienta i zwrócić jego uwagę na ofertę konkretnej marki. Co możesz zrobić, jeśli przespałeś ostatnie tygodnie i teraz nagle chcesz rozpocząć kampanię reklamową online przed świętami? Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Postaw na content marketing

Zostało mało czasu, a więc nie ma sensu kombinować i warto zainwestować w pewniaki. Do tej kategorii śmiało możemy zaliczyć właśnie content marketing. Internet, a konkretnie wyszukiwarka, to kluczowe źródło inspiracji zakupowych. Pamiętajmy jednak, że klienci szukają w niej nie tylko konkretnych produktów, ale także porad, sugestii, opinii i recenzji. Możesz im tego dostarczyć wdrażając przedświąteczną kampanię content marketingową.

W napędzeniu sprzedaży przed świętami, a przede wszystkim w zwiększeniu rozpoznawalności marki np. sklepu online, pomogą Ci takie elementy, jak: artykuły poradnikowe (sztandarowy przykład: „TOP 10 prezentów pod choinkę dla chłopaka”), rozbudowane opisy produktów w sklepie z elementami storytellingu oraz recenzji, artykuły sponsorowane czy przemyślane, atrakcyjne wpisy w social mediach marki.

Doprecyzuj słowa kluczowe

Fraza „prezent na święta” jest cenniejsza niż złoto, ale zapomnij, że uda Ci się o nią zawalczyć z największymi markami. Twój budżet na pewno tego nie udźwignie. Na ostatniej prostej przed świętami musisz skupić się na tych konsumentach, którzy mają bardziej sprecyzowane cele zakupowe. Możesz to zrobić rozbudowując słowa kluczowe lub dodając zupełnie nowe do kampanii Google Ads.

Przykładowo: fraza „prezent pod choinkę dla mamy do 100 złotych” jest już na tyle precyzyjna i nieoblegana, że przy stosunkowo niewielkim koszcie masz szansę zagospodarować ją dla potrzeb Twojej kampanii.

Zaktualizuj wizytówkę Google Moja Firma

Jest to niezbędne, jeśli poza sprzedażą online prowadzisz również punkt stacjonarny. Ciekawostką dla Ciebie może być fakt, że w połowie grudnia i aż do Wigilii lawinowo rośnie liczba zapytań o godziny otwarcia sklepów. Jeśli robisz ukłon w stronę klientów i w gorącym okresie przedświątecznym będziesz mieć otwarte dłużej, koniecznie zaktualizuj informacje w Google Moja Firma – może to być istotny element wyróżniający Twój biznes na tle konkurencji.

Nie kop się z koniem, znajdź jakąś niszę

Kopanie się z koniem to inwestowanie ogromnych środków w linki sponsorowane wyświetlające się w odpowiedzi na najbardziej konkurencyjne zapytania użytkowników wyszukiwarki. Zamiast prowadzić nierówną walkę z większą konkurencją, stwórz unikalną propozycję sprzedaży i zbuduj wokół niej kampanię przedświąteczną.

Co może być takim wyróżnikiem? Chociażby darmowe pakowanie produktów na prezent w świąteczny papier i eleganckie pudełko. Dodaj tę informację do opisu meta strony oraz do tekstów reklamy Google Ads, a nawet stwórz dla niej osobną kampanię.

Artykuł opracowany przez Soluma Interactive, więcej publikacji na naszym blogu https://soluma.pl/blog,ac155/ (ponad 700 opracowań)

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE