Od laika do eksperta
Pozycjonowanie nie jest żadną tajemną wiedzą przeznaczoną wyłącznie dla wybrańców. Każdy może zostać specjalistą w tej dziedzinie, nawet jeśli szkoli się wyłącznie własnymi siłami. Wiele poradników jest udostępnianych nieodpłatnie, więc edukacja w tym zakresie wcale nie musi być kosztowna. Płatne kursy z pewnością pozwolą na przyspieszenie całego procesu, ale korzystanie z nich absolutnie nie jest konieczne.
Po podjęciu decyzji o rozpoczęciu nauki należy jednak pamiętać o ważnej kwestii. Zdobycie wiedzy teoretycznej to zaledwie wycinek kompetencji składających się na zdolności związane z SEO. Pozycjonowanie ma charakter techniczny, więc teoria stanowi fundament dla umiejętności praktycznych.
Jak zacząć?
W tym przypadku najlepiej będzie wyszukać w internecie darmowe poradniki, artykuły blogowe oraz materiały wideo, w których praktycy poruszają kluczowe zadanie. Następnie warto zapoznać się ze wszystkimi zgromadzonymi źródłami informacji, aby zyskać ogólny ogląd sytuacji. Kolejnym krokiem powinno być wykupienie sobie własnej domeny, hostingu i utworzenie strony internetowej, np. korzystającej z platformy WordPress. Wówczas można sprawdzić swoją wiedzę w praktyce. Koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi możliwościami panelu administracyjnego, zajrzyj do kodu strony, spróbuj swoich sił w optymalizacji on-site, popracuj nad profilem linków, a także postaraj się stworzyć wartościowe teksty nasycone słowami kluczowymi.
Czy gra jest warta świeczki?
Zanim podejmiesz decyzję o nauce pozycjonowania, zastanów się czy w ogóle masz na to czas. W końcu jadąc do Niemiec albo Szwecji nie musisz uczyć się tamtejszych języków. W podstawowym wymiarze możesz komunikować się po angielsku. Jeżeli musisz przetłumaczyć urzędowe pismo to skorzystasz z pomocy profesjonalnego tłumacza.
Czasem może się okazać, że przyswojenie zasad związanych z SEO będzie trwało zbyt długo. Poświęcony czas mógłbyś przeznaczyć na wykonywanie działań, w których czujesz się pewnie i przynoszą tobie korzyści materialne. Pozycjonowanie strony internetowej można zlecić ekspertom z renomowanej agencji SEO. W tej sposób zyskujesz pewność, że wszystkie czynności zostaną wykonane z należytą starannością. Opiekun będzie regularnie wysyłać do ciebie raporty, na podstawie których możesz weryfikować czy wszystko idzie zgodnie z planem. Dzięki takiemu podejściu nie tracisz kontroli nad sytuacją, a zyskujesz mnóstwo czasu.