Reklama

Reklama

Nie masz czasu na gotowanie? Poznaj alternatywy dla fast foodów

Opublikowano: wt, 29 cze 2021 11:26
Autor:

Nie masz czasu na gotowanie? Poznaj alternatywy dla fast foodów - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Rozmaitości Jeśli nie lubisz gotowania lub nie znajdujesz na nie czasu, spędzenie kilkudziesięciu minut w kuchni na przyrządzaniu codziennych posiłków może nie należeć do aktywności, którym oddajesz się z przyjemnością. W tej sytuacji warto poznać sposoby na to, jak przygotować coś na ząb - ekspresowo i małym wysiłkiem!

Reklama

Domowa pizza w 12 minut

Pizza może wydawać się posiłkiem czasochłonnym - w grę wchodzi zagniatanie ciasta, krojenie  warzyw, przygotowanie sosu. W rzeczywistości jednak, mając dobry przepis, pizzę przygotować można błyskawicznie! W jaki sposób? Kluczem jest podmiana najbardziej zabierającym czas elementów na takie, których przygotowanie jest króciutkie. I tak, zamiast drożdży, na których wyrośnięcie trzeba czekać ponad godzinę, używa się proszku do pieczenia, który wraz z mąką pszenną, odrobiną wody, oliwy z oliwek oraz szczyptą soli utworzy nam ciasto w mgnieniu oka. 

Do tego sos pomidorowy nie wymagający gotowania, stworzony z pomidorów z puszki, bazylii, mieszanki octu balsamicznego z oliwą, a do smaku nieco czosnku, soli i pieprzu - to naprawdę pomaga skrócić oczekiwanie na pyszną pizzę! Reszta składników to już nasze osobiste preferencje, ale i tutaj można nieco zmodyfikować to, co znane. Wybierając pieczarki na pizzę, zdecydujmy się na te, które są już obrane i umyte - w wielu supermarketach tego rodzaju gotowce na tacce dostępne są od ręki. Jeśli lubimy pizzę z ananasem - kupmy ananasa w puszce. Dostępne są też starte sery, którymi wystarczy posypać pizzę, zamiast męczyć się z długim tarciem sera w kostce. Warto spróbować!

Szybki shake - zdrowie w płynie

Shake, czyli koktajl mleczny na zimno z dodatkiem lodów to popularny napój w wielu popularnych sieciówkach fastfoodowych. Wbrew pozorom przyrządzenie takiego koktajlu nie jest ani skomplikowane, ani nie wymaga specjalnych sprzętów. Wystarczy zwykły blender. Jednak aby nieco podnieść wartość odżywczą shake’a, warto przyrządzić go nie z mleka i lodów, a owoców i warzyw.  Koktajle owocowo-warzywne są bombą witaminową, zawierają mnóstwo błonnika, smakowo zaś nie odbiegają od wielu popularnych deserów pitnych - szczególnie, jeśli w składzie zawarte będą dojrzałe owoce, zawierające duże ilości cukru owocowego, fruktozy. Do przyrządzenia koktajlu nadadzą się truskawki, maliny, banany, jagody, kiwi, awokado, brzoskwinie, wiśnie (pamiętać należy o usunięciu dużych pestek.) Z warzyw zaś - szpinak, seler naciowy, ogórki zielone, pomidory. Po umyciu i obraniu warzyw czy owoców, jedyne, co musimy zrobić, to umieścić je w blenderze - resztę roboty dosłownie robi za nas sprzęt. Po chwili mamy pyszny, gęsty shake. Można pić go od razu, dodać kilka kostek lodu albo dosypać ulubionych przypraw. Smacznego!

Catering pod drzwi

A może by tak… w ogóle nie musieć pichcić? Absolutnym hitem, dzięki któremu na przyrządzaniu posiłków w kuchni nie musimy spędzać ani minuty, jest ceniony za swoją wygodę catering dietetyczny. Nie da się nie doceniać faktu, że pod nasze drzwi codzienne rano trafia pięć posiłków, przygotowanych ze świeżych składników, a jednocześnie nierzadko takich, których na próżno szukać w zwykłym supermarkecie - nie zawsze mamy możliwość kupienia np. świeżego łososia, jagód goji, grzybów Mun czy składników na dressing figowy. Na szczęście w przypadku cateringu nie nasza w tym głowa, aby zdobyć wszystkie niezbędne składniki i poświęcić czas na przygotowanie posiłków. Co więcej, jeśli dbamy o linię i liczymy kalorie, ktoś za nas oblicza i komponuje pod tym względem wszystko, co znajdziemy na talerzu. Możemy zamówić catering z praktycznie dowolną kalorycznością i dowolnym typem diety - od wegańskiej, przez menu wykluczające nabiał, gluten czy laktozę, przez jadłospis dla sportowców. 

Codzienne zabieganie utrudnia znalezienie czasu na gotowanie. Z kolei restauracje fastfoodowe nie zawsze oferują optymalne dla nas jadłospisy. Można zatem spróbować samodzielnie w domu przyrządzić nieco zmodyfikowane wersje szybkich dań lub zdać się na kucharzy, którzy w formie cateringu przyrządzają pełnowartościowe posiłki za nas.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE