Menu jednorazowe, wielorazowe czy premium – co wybrać?
W dobrych drukarniach, jak np. https://www.openprint.pl, możesz zamówić mnóstwo różnych wersji projektów drukowanych, które wykorzystasz jako menu. Generalnie nie obowiązują żadne zasady – to Ty ustalasz, jaki projekt będzie pasował do Twojego lokalu. Wśród podpowiedzi można jednak znaleźć:
- jednorazowe ulotki sprawdzą się najlepiej w fast-foodach, food truckach czy małych barach,
- wielorazowe menu sprawdzi się tam, gdzie obowiązuje stała lista dań – tu warto już postawić na lepszą, trwalszą jakość wykonania, bo menu przejdzie przez wiele rąk,
- w restauracjach premium można poszaleć – postawić na menu z laminatem, drukowane na kartonie czy obite w drewno lub skórę.
Katalog szyty – kiedy warto?
Wysokiej jakości katalogi szyte dostępne np. tutaj: https://www.openprint.pl/katalog-szyty to doskonała opcja wtedy, kiedy Twoja karta składa się z podgrup. Dzięki temu, że menu jest w formie szytej broszury czy książeczki, możesz z łatwością podzielić je na sekcje – przystawki, dania główne, desery, itd.
Taki katalog daje dużo miejsca na oprawę graficzną, na działania marketingowe (np. apetyczne opisy potraw), na mnóstwo informacji, np. te o alergenach czy o procesie przygotowywania danych produktów.
Katalog może być wydrukowany na papierze premium, laminowany, uszlachetniany czy ozdabiany – wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponujesz i jak bardzo chcesz podkreślić wyjątkowość swojego miejsca.
W jakich sytuacjach sprawdzi się ulotka?
Tradycyjna ulotka reklamowa jest przede wszystkim opcją budżetową i jest to jedna z największych zalet takiego rozwiązania. Dodatkowo jeżeli Twoja restauracja to raczej punkt gastronomiczny serwujący kilka dań, szyty katalog czy gruba, oprawiana karta będzie wyglądała groteskowo, a dodatkowo nie jest to ergonomiczne rozwiązanie.
Ulotka jest połączeniem promocji, informacji i menu w jednym. Możesz włożyć ją do opakowania z daniem na wynos, rozdać w mieście, a dodatkowo jest to wciąż menu, z którego można realnie korzystać – zamawiając online albo na miejscu.
Ulotki można szybko aktualizować, np. jeżeli wprowadzisz nowe smaki pizzy czy kompozycje burgerów albo gdy dynamicznie zmieniasz ceny, na przykład sezonowo. Są tanie w druku, mogą także pełnić funkcję marketingową, która z racji użyteczności nie zostanie wyrzucona (wszak rozpiska dań w pizzerii może przydać się na później).
Niezależnie od tego, jaką formę menu wybierzesz, zawsze pamiętaj o wysokiej jakości druku – nawet tanie formy, jak ulotki, można wydrukować tak, by przyciągały uwagę i pokazywały klasę. Niezależnie od wielkości lokalu, gości trzeba traktować tak, by chcieli wracać i polecać Twoją restaurację innym. Życzymy powodzenia w projektowaniu menu!
Komentarze (0)