Reklama

Marketing internetowy dla firm: źródło zysków czy zło konieczne? Specjaliści oceniają to jednoznacznie

Opublikowano:
Autor:

Marketing internetowy dla firm: źródło zysków czy zło konieczne? Specjaliści oceniają to jednoznacznie - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości

Zapewne każdy przedsiębiorca niejednokrotnie spotkał się z następującym stwierdzeniem: jeżeli Twojej marki nie ma w internecie, to równie dobrze możesz zamykać całą działalność. Być może to zbyt daleko idące uogólnienie, jednak dane statystyczne wyraźnie pokazują rosnącą rolę globalnej sieci, praktycznie w każdej branży. Szacuje się, że już do 70% transakcji B2C oraz B2B dochodzi drogą internetową. A gdyby dodać do tego operacje handlowe poprzedzone wyszukiwaniem w Google, ten współczynnik podskoczyłby do ok. 87-90%.

Efektywne pozycjonowanie stron internetowych realnie przyczynia się do wzrostu przychodów

Wydaje się zatem, że współcześnie prowadzenie własnej firmy bez jakiejkolwiek aktywności w sieci stanowi ekstremalnie trudne wyzwanie. Posiadanie firmowej witryny internetowej i promowanie jej w Google należy traktować jako priorytet dla całego działu marketingu. Jak trafnie argumentują eksperci z agencji AFTERWEB, żaden produkty czy marka nie odniesie sukcesu, jeżeli konsumenci nie będą trafiali na stosowną stronę www. A w wyszukiwarce internauci nie klikają wszystkich pasujących do zapytania serwisów, tylko te umieszczone najwyżej w rankingu. Jednak skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i utrzymywanie wysokich miejsc w Google wymaga iście mrówczej pracy. O fachowej wiedzy czy znajomości szczegółowych wytycznych już nie wspominając. Jednak wyniki pokazują, że warto podjąć ten wysiłek: według specjalistów już po paru miesiącach można zwiększyć liczbę wejść o bagatela 100%. Taki rezultat widać również w kolumnie zysków – niektóre przedsiębiorstwa odnotowują wzrost przychodów o 70% wkrótce po „awansie” do TOP 10.

Kondycja wielu firm lokalnych zależy od tego, czy znajdują się w Google wystarczająco wysoko

O znaczeniu pozycjonowania stron internetowych najmocniej przekonują się nie największe, międzynarodowe koncerny, a osoby prowadzące niewielką działalność. Wyszukiwarka już na 93% zapytań prezentuje wyniki z mapą, stworzoną na podstawie danych o użytkowniku oraz wpisów w usłudze Google Moja Firma. Mało tego: jeżeli zapytanie uwzględnia precyzyjne położenie, to rzeczona mapka zwykle znajduje się powyżej tradycyjnego zestawienia linków z krótkimi opisami zawartości. Wskazaną lokalizacją równie dobrze może to być całe miasto, np. Toruń czy Wrocław, jak i jedna z dzielnic (Mokre, Psie Pole). Wyszukiwarka pokaże te witryny, które z różnych względów mają największą wartość dla danego internauty. Odległość od miejsca, gdzie oferowane są poszukiwane produkty albo usługi, ma przecież spore znaczenie dla decyzji konsumenta.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE