Zmiana zachowań kupujących
Ogólnoświatowa pandemia zmieniła nie tylko zachowanie kupujących, ale także ich priorytety. Oprócz produktów, które ludzie oglądają i kupują, w wyniku Covid-19 zmieniają się również priorytety konsumentów. Według badań przed nastaniem pandemii głównymi priorytetami osób dokonujących zakupów przy zakupie były kolejno:- jakość
- cena
- marka.
Świadome zakupy przez Internet
Czasy, w których całe dnie spędzało się w centrach handlowych w poszukiwaniu odpowiednich ubrań czy produktów żywnościowych powoli odchodzą w zapomnienie. O wiele łatwiej jest wpisać produkt, który zamierza się kupić w wyszukiwarkę internetową i sprawdzić, w którym sklepie online można go znaleźć.Sprzedawcy muszą zrobić wszystko, aby maksymalnie ułatwić kupującym robienie zakupów - a to oznacza bycie dostępnym poprzez website, zarówno własne strony internetowe, jak i wszelkiego rodzaju porównywarki cenowe. Ocenia się, że ponad 67% młodych ludzi preferuje zakupy przez Internet. W przypadku seniorów jest to 28% - co jest dużym wzrostem w ciągu ostatnich lat.
Zakupy przez Internet oznaczają konieczność wysłania i odebrania paczki. Oprócz wzrostu liczby kupujących w Internecie, w dzisiejszym świecie zakupów klienci bardziej zwracają uwagę na to, jak sprzedający dbają o środowisko naturalne. Świadomy konsument to ktoś, kto bierze pod uwagę ekologiczne i środowiskowe oddziaływanie produktów i podejmuje pozytywne decyzje zakupowe.
Szybkie zakupy za pomocą smartfona
Wiele sieci handlowych prowadzi swoją sprzedaż w Internecie, a ich strony są doskonale dopasowane do urządzeń mobilnych. Użytkownicy iPhonów, mogą za pomocą odcisku palca logować się w wybranym sklepie, przeglądać koszyk zakupowy, który uzupełnili jakiś czas temu i dokonywać szybkich płatności mobilnych dzięki portfelom elektronicznym. Cała operacja może trwać kilka sekund. Oszczędność czasu, w porównaniu z wyprawą do galerii handlowej, jest oszałamiająca.Dzięki prostocie i wygodzie kupujący chętnie przyjmują nowe metody płatności, takie jak karty zbliżeniowe i płatności telefonem. Wynika to w dużej mierze z faktu, że klienci zawsze mają swój smartfon pod ręką. Dlatego też, od kuponów, takich jak tych na https://promocodius.com/pl/shops/limango-pl, przez przetwarzanie paragonów, po promocje, sprzedawcy detaliczni będą coraz częściej wybierać urządzenia mobilne jako platformę do swoich działań marketingowych.
Szacuje się, że około 80% millenialsów korzysta ze swoich telefonów w sklepach w ramach procesu zakupowego, zapewniając sprzedawcom detalicznym wiele możliwości odpowiedniego kierowania reklam do tych kupujących i wpływania na ich rzeczywiste zakupy.
Mniejsze przywiązanie do marek
Polacy, którzy decydują się na zakupy w Internecie często poszukują oryginalnych rzeczy, których próżno szukać w sieciówkach. Małe marki, które produkują artykuły w niewielkich lub rodzinnych firmach, mogą zaoferować coś, czego brakuje wielkim sieciom sprzedażowym - doskonałą jakość, oryginalny wybór i radość klienta z możliwości wspierania lokalnych marek.Z drugiej strony wielu kupujących staje się coraz mniej lojalnymi wobec marki niż kiedykolwiek, co oznacza, że klienci zmieniają swoje upodobania znacznie częściej niż miało to miejsce na przykład kilka lat temu. Oznacza to, że marki muszą pracować jeszcze ciężej, aby zapewnić kupującym wspaniałe wrażenia przy każdych zakupach, ponieważ kupujący mogą z łatwością zmieniać swoje preferencje z dnia na dzień.