Budowanie marki
Jednym z najważniejszych zadań marketingowych każdej firmy jest zbudowanie silnej, wysoko cenionej marki. Osiągnięcie tego celu wymaga czasu i dużego nakładu pracy. Konieczne jest wdrożenie rozmaitych działań, w tym również wprowadzenie na rynek gadżetów reklamowych z logo i nazwą firmy. W jaki sposób gadżety reklamowe takie, jak długopis, pendrive czy etui na karty kredytowe przyczyniają się do wzmocnienia marki?Firma, której zależy na kliencie
Najwyżej cenione przez konsumentów są firmy, które o nich dbają. Otrzymując prezent klient, ma poczucie, że firmie na nim zależy, przez co zaczyna on cenić markę nieco wyżej. Oczywiście, odbiorcy zdają sobie zwykle sprawę, iż postępowanie firmy jest działaniem marketingowym. Niemniej, jednak jeśli otrzymują np. etui na karty kredytowe, które przyda im się nawet na kilka lat, intencje firmy przestają mieć większe znaczenie. Warto w tym miejscu podkreślić, że prezent musi być rzeczywiście przydatny, ażeby klient docenił daną firmę.Zwiększony zasięg reklamy
Działania marketingowe prowadzone są zwykle według jednego z dwóch modeli. Pierwszy zakłada dotarcie do określonej grupy odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani danym produktem. W takim przypadku kładzie się nacisk na przekonanie konsumentów do dokonania zakupu, czy też skorzystania z usługi. Drugim model nie zakłada silnego nacisku na zachęcanie klientów do czegokolwiek. W tym przypadku przekaz nie jest kierowany do określonej grupy, lecz do jak największego grona odbiorców. Marketing tego typu zakłada, iż klienci rozpoznając markę, bez szczególnej zachęty zdecydują się skorzystać z jej produktów lub usług. Docierając do tysięcy, a czasem milionów potencjalnych klientów, pozyskanie przynajmniej niewielkiego ich odsetka gwarantuje sukces. W drugim modelu marketingowym gadżety reklamowe odgrywają niezwykle ważną rolę.Po raz kolejny należy wskazać w tym miejscu na użyteczność gadżetów reklamowych. Jeśli firma dzieli się z klientami zupełnie nieprzydatnymi przedmiotami, nie spełnią one swoich zadań. Konsument prawdopodobnie bardzo szybko wyrzuci otrzymany prezent, w najlepszym wypadku schowa go głęboko do szuflady. Jeśli jednak klient otrzyma wspomniane wcześniej etui na karty kredytowe, za każdym razem, gdy będzie płacił za zakupy, logo i nazwa firmy zostaną zauważone przez ekspedientów i innych klientów sklepu. Nie tylko etui na karty kredytowe czy portfel sprawdzają się jako gadżety reklamowe, podobnie wysokiej jakości pióro lub długopis będą często wykorzystywane przez klienta, przez co więcej osób zaznajomi się z symbolem danej firmy. Mogłoby się wydawać, iż jedno spojrzenie na logo nie ma większego znaczenia. Należy jednak pamiętać, że decyzje zakupowe często podejmowane są nieświadomie. Jednorazowe przeczytanie nazwy firmy może mieć wpływ na zakupy wykonywane kilka dni lub tygodni później.