Banderola – co to właściwie jest?
Wśród niektórych osób panuje przekonanie, że banderole zdradzają informacje dotyczące jakości wybranego produktu. Jednak w szczególności miałoby to dotyczyć win. Oczywiście jest to błędny tok myślenia. Otóż banderole mają jedynie za zadanie poświadczyć, że producent lub importer sprzedają produkt zgodny z obowiązującym prawem, ale przede wszystkim, że zapłacili podatek akcyzowy. Warto także podkreślić, że banderola to papierowy element, który zazwyczaj jest umieszczony na korku od wina. Jednak może się również zdarzyć, że znak akcyzy zostanie bezpośrednio naniesiony na określony towar.
Czy obowiązek banderolowania zostanie zniesiony?
Pod koniec ubiegłego roku przedstawiciele obecnego rządu powiadomili media, że w najbliższym czasie może zostać zniesiona konieczność umieszczania banderoli na butelkach od wina. Warto jednak podkreślić, że nie odnosi się to w żaden sposób do zniesienia opłat za podatek akcyzowy. Trzeba jednak zaznaczyć, że banderole stanowią bardzo duże obciążenie finansowe. Szczególnie dotyczy to małe oraz średnie przedsiębiorstwa. Dlatego brak papierowych elementów może również przynieść korzyści klientom, gdyż mogą spaść ceny poszczególnych alkoholi. Niezwykle istotne jest także to, że brak widocznej banderoli może sprawić, że na rynku pojawi się większe ryzyko pojawienia się oszustów. W związku z tym bardzo ważne jest to, by sklepy korzystały z pomocy ekspertów, ale też ufały tylko sprawdzonym firmom logistycznym. Właśnie dlatego jednym z najlepszych przykładów jest strona:
http://pro-log.com.pl/.
Korzyści związane ze zniesieniem obowiązku banderolowania
Warto zwrócić uwagę na to, że zniesienie banderoli może przynieść wiele korzyści polskim przedsiębiorcom. Dzięki temu w rodzime wino może być częściej spotykane na sklepowych półkach. Jak już wcześniej zostało wspomniane jednym z największych pozytywów związanym ze zniesieniem konieczności banderolowania butelek, są korzyści finansowe dla małych oraz średnich przedsiębiorstw. Jednak nie są to jedyne dobre strony związane z taką sytuacją.
Przykładowe korzyści wynikające ze zniesienia konieczności banderolowania win
- Obniżenie cen poszczególnych win,
- Zmniejszenie biurokracji oraz niektórych obowiązków finansowych,
- Zwiększenie potencjału rozwoju polskich przedsiębiorstw winiarskich.