Rejestracja i logowanie

Marketing internetowy dla firm: źródło zysków czy zło konieczne? Specjaliści oceniają to jednoznacznie

Rozmaitości 23-01-2020 Autor: materiał partnera
0
Marketing internetowy dla firm: źródło zysków czy zło konieczne? Specjaliści oceniają to jednoznacznie

Zapewne każdy przedsiębiorca niejednokrotnie spotkał się z następującym stwierdzeniem: jeżeli Twojej marki nie ma w internecie, to równie dobrze możesz zamykać całą działalność. Być może to zbyt daleko idące uogólnienie, jednak dane statystyczne wyraźnie pokazują rosnącą rolę globalnej sieci, praktycznie w każdej branży. Szacuje się, że już do 70% transakcji B2C oraz B2B dochodzi drogą internetową. A gdyby dodać do tego operacje handlowe poprzedzone wyszukiwaniem w Google, ten współczynnik podskoczyłby do ok. 87-90%.

 

Efektywne pozycjonowanie stron internetowych realnie przyczynia się do wzrostu przychodów

Wydaje się zatem, że współcześnie prowadzenie własnej firmy bez jakiejkolwiek aktywności w sieci stanowi ekstremalnie trudne wyzwanie. Posiadanie firmowej witryny internetowej i promowanie jej w Google należy traktować jako priorytet dla całego działu marketingu. Jak trafnie argumentują eksperci z agencji AFTERWEB, żaden produkty czy marka nie odniesie sukcesu, jeżeli konsumenci nie będą trafiali na stosowną stronę www. A w wyszukiwarce internauci nie klikają wszystkich pasujących do zapytania serwisów, tylko te umieszczone najwyżej w rankingu. Jednak skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i utrzymywanie wysokich miejsc w Google wymaga iście mrówczej pracy. O fachowej wiedzy czy znajomości szczegółowych wytycznych już nie wspominając. Jednak wyniki pokazują, że warto podjąć ten wysiłek: według specjalistów już po paru miesiącach można zwiększyć liczbę wejść o bagatela 100%. Taki rezultat widać również w kolumnie zysków – niektóre przedsiębiorstwa odnotowują wzrost przychodów o 70% wkrótce po „awansie” do TOP 10.

 

Kondycja wielu firm lokalnych zależy od tego, czy znajdują się w Google wystarczająco wysoko

O znaczeniu pozycjonowania stron internetowych najmocniej przekonują się nie największe, międzynarodowe koncerny, a osoby prowadzące niewielką działalność. Wyszukiwarka już na 93% zapytań prezentuje wyniki z mapą, stworzoną na podstawie danych o użytkowniku oraz wpisów w usłudze Google Moja Firma. Mało tego: jeżeli zapytanie uwzględnia precyzyjne położenie, to rzeczona mapka zwykle znajduje się powyżej tradycyjnego zestawienia linków z krótkimi opisami zawartości. Wskazaną lokalizacją równie dobrze może to być całe miasto, np. Toruń czy Wrocław, jak i jedna z dzielnic (Mokre, Psie Pole). Wyszukiwarka pokaże te witryny, które z różnych względów mają największą wartość dla danego internauty. Odległość od miejsca, gdzie oferowane są poszukiwane produkty albo usługi, ma przecież spore znaczenie dla decyzji konsumenta.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także