Rejestracja i logowanie

Jedzenie dla biegacza - jakie produkty wybierać?

Rozmaitości 17-10-2019 Autor: materiał partnera
0
Jedzenie dla biegacza - jakie produkty wybierać?

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia dieta przyczynia się do zachowania zdrowia i młodego wyglądu. Jest ona również szczególnie ważna dla osób aktywnych fizycznie. Dzięki niej można poprawić swoje osiągnięcia i sprawić, aby organizm “wskoczył” na wyższe obroty. Sprawdź, jakie produkty wybrać, aby maksymalnie wykorzystać swój potencjał!

Odpowiedni bilans

Aby prawidłowo dobrać produkty do diety biegacza, należy przede wszystkim poznać zapotrzebowanie na białko, tłuszcze i węglowodany, które są niezbędne do funkcjonowania organizmu. Taki bilans pomoże odrzucić w diecie pewne grupy produktów zbyt kalorycznych.

W diecie biegacza istotną funkcję stanowi białko, podstawowy składnik struktury komórek. To dzięki niemu mięśnie po treningu lub zawodach regenerują się i sprawiają, że stają się jeszcze mocniejsze.

 

Produkty zawierające dużo białka:

●     ryby oraz mięso (wołowe, wieprzowe i drobiowe),

●     orzechy,

●     awokado,

●     jajka,

●     śmietana,

●     twaróg,

●     sery,

●     fasola i groch,

●     soja,

●     kiełki warzyw,

●     soczewica.

Węglowodany dostarczają energii potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu, w tym także mięśni. Najlepsze dla naszego ciała są węglowodany złożone, które w przeciwieństwie do węglowodanów prostych, zapewniają przez długi czas zastrzyk energii i poczucie sytości.

 

Produkty zawierające węglowodany złożone:

●     kasza gryczana,

●     płatki owsiane,

●     ryż pełnoziarnisty,

●     makaron,

●     ziemniaki,

●     ryż brązowy,

●     ryż biały,

●     chleb pełnoziarnisty,

●     bataty,

●     kasza jaglana.

 

Równie istotne w diecie są demonizowane tłuszcze, które nie są sobie równe. Najprościej podzielić je na tłuszcze trans (których powinno się unikać), tłuszcze nasycone oraz tłuszcz wielonienasycony i jednonienasycony. Najbardziej pożądane w diecie z punktu aktywnego fizycznie człowieka powinny być 2 ostatnie z wymienionych. Organizm używa tego składnika, aby zregenerować stany zapalne, chronić komórki oraz pomaga we wchłanianiu witamin.

 

Produkty zawierające tłuszcz wielonienasycony i jednonienasycony:

●     oliwa z oliwek (lub oliwki),

●     orzechy,

●     awokado,

●     olej rzepakowy,

●     ryby morskie (makrela, śledź),

●     algi,

●     nasiona,

●     olej sezamowy.

 

Zaczynając swoją przygodę z bieganiem czy też z każdym innym sportem należy pamiętać, że odzież termiczna, dopasowane i modne buty do fitnessu dedykowane biegaczom, czy też zegarki sportowe są jedynie dodatkiem. Podstawą jest odpowiednia dieta, która dostarczy odpowiednich składników potrzebnych organizmowi do pracy na najwyższych obrotach. Jeśli nie potrafisz określić swojego zapotrzebowania, zgłoś się do specjalisty z tej dziedziny - z pewnością pomoże ułożyć dietę, która będzie uwzględniała min. poziom aktywności, rodzaj treningu oraz twoje preferencje jedzeniowe.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także