Rejestracja i logowanie

Jakie są cechy dobrego projektu graficznego?

Rozmaitości 27-02-2019 Autor: materiał partnera
0
Jakie są cechy dobrego projektu graficznego?

Aby zaprojektować dobrą ulotkę czy stronę internetową, należy zdać sobie sprawę, że celem tego rodzaju grafiki użytkowej jest osiągnięcie celu sprzedażowego. Budowanie wizerunku firmy, chociaż wydaje się nie być bezpośrednio sprzedażą, także ma na celu osiągnięcie wyższych dochodów. Dlatego też należy skupić się na efekcie, który chcemy osiągnąć, a nie na realizacji własnych zapatrywań na kwestie artystyczne. Dobrze zaprojektowana ulotka zdecydowanie jest w stanie nam cele biznesowe, dostarczyć.

Pokojowe współistnienie elementów

Najwięcej udanych projektów, jakie możemy oglądać, opiera się na zasadzie symetrii. Wszystko, co symetryczne odbieramy jako harmonijne i zrównoważone, ponieważ nasz mózg przyzwyczajony jest do tego typu podziału obiektów. Jest tak między innymi z powodu symetrii (nawet jeżeli niedokładnej) naszych ciał czy budowy zwierząt i roślin. Taki harmonijny układ daje nam poczucie bezpieczeństwa ze względu na wrażenie ładu.

Aby osiągnąć efekt symetrii, wystarczy poprowadzić w połowie projektu pionową linię podziału i po jej obu stronach umieszczać elementy. Dobry efekt osiągniemy na przykład, gdy umieścimy po lewej lub prawej stronie zdjęcie, a po drugiej stronie kolumnę tekstu odpowiadającą wysokością grafice.

 

Harmonijna asymetria

 

Oczywiście prosta symetria nie jest jedynym i najlepszym rozwiązaniem przy projektowaniu grafiki użytkowej np. Ulotki papierowej. Jeśli jednak decydujemy się na projekt asymetryczny, musimy pamiętać o zachowaniu właściwych proporcji między elementami.

Asymetria pozwala nam wyznaczyć, które elementy są najważniejsze w projekcie. Duże zdjęcie z tytułem oferty na przykład przykuwa uwagę i pozwala klientowi poznać najważniejszą część projektu. Gdy już zainteresujemy go przedmiotem naszej propozycji, możemy użyć mniejszych elementów wymieniających korzyści związane ze skorzystaniem z niej.

Harmonijny projekt powinien prowadzić wzrok odbiorcy. Nie może mieć on wrażenia chaosu i błądzić między elementami, bez świadomości, co naprawdę chcemy mu zaproponować. Można zatem bawić się proporcjami, ale tylko po to, by zbudować konsekwentny przekaz pokazujący wagę poszczególnych elementów.

 

Właściwy dobór czcionek

 

Za pomocą czcionki przekazujemy większość istotnych dla klienta informacji. Niezbędne jest, by położyć na jej dobór odpowiedni nacisk. Możemy stosować np. dwa rodzaje czcionek, ale jeśli dotyczą elementów inaczej usytuowanych w hierarchii. I tak czcionka umieszczona na grafice zachęcająca do zakupu może być bardziej „fantazyjna”, podczas gdy czcionka regularna musi być już prostsza.

Mogąc korzystać z bogatych zasobów Google Fonts, pojawia się pokusa, by użyć nietypowych czcionek. Jednak fonty typu handwriting lub te bardziej fantazyjne zmniejszają czytelność tekstu i rozpraszają uwagę odbiorcy, odciągając uwagę od treści. Należy takich rozwiązań unikać.

 

Paleta barw

Bardzo istotne jest, abyśmy określili paletę barw, które będziemy stosować. Dzięki temu zachowamy harmonię i elegancję projektu ulotki. W innym przypadku przeładujemy go losowo wybranymi kolorami. Paleta barw powinna korespondować z tą użytą w identyfikacji wizualnej marki, czyli z logo, innymi materiałami graficznymi czy stroną internetową.

 

Ważne jest także, abyśmy używali kolorów najlepiej pasujących do działalności, którą prowadzimy. Najłatwiej to określić przeglądając strony internetowe i materiały graficzne innych firm z tej samej branży. Da nam to wyobrażenie na temat barw, najlepiej korespondujących z naszą ofertą reklamową.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także