Rejestracja i logowanie

Plusy i minusy prowadzenia firmy na zasadzie franczyzy

Rozmaitości 12-02-2019 Autor: materiał partnera
0
Plusy i minusy prowadzenia firmy na zasadzie franczyzy

Wiele osób myśli o założeniu własnej firmy i szuka najlepszego pomysłu na biznes. Przepisu na sukces nie ma, ale istnieje sprawdzone rozwiązanie, które jest możliwie najkorzystniejszym dla osób, które chcą prowadzić swój własny biznes, ale nie mają na niego pomysłu. Korzystając z niego można od pierwszych chwil działalności mieć bardzo dobrze rozpoznawalną firmę, która będzie cieszyła się świetną renomą i miała możliwość przyciągnięcia wielu klientów.

Czym jest franczyza?

Franczyza to model prowadzenia działalności gospodarczej oparty na udzielaniu licencji na prowadzenie swojego biznesu innemu przedsiębiorcy. W praktyce wygląda to tak, że mamy dwóch przedsiębiorców: franczyzodawcę i franczyzobiorcę. Franczyzodawca ma już rozpoznawalną firmę, więc może udzielić drugiemu przedsiębiorcy licencji na korzystanie z własnej marki.

Drugą stroną jest franczyzobiorca, który otrzymuje pełne prawo do prowadzenia działalności pod marką franczyzodawcy. Otrzymuje od niego również wiedzę i technologię, a także możliwość korzystania z nazwy, logo, metod prowadzenia działalności gospodarczej czy know-how. W zamian za to franczyzobiorca płaci franczyzodawcy tzw. opłatę franczyzową, która zazwyczaj stanowi określony procent zysków lub procent obrotów. Wszelkie działania jednej i drugiej strony prowadzone są w oparciu o umowę franczyzy.

Więcej o franczyzie i jej rodzajach dowiesz się z poradnika na temat franczyzy. Znajdziesz w nim także podział franczyzy ze względu na kila kryteriów, dokładny ich opis, a także ile kosztuje otworzenie własnej franczyzyoraz dowiesz się czy franczyza jest opłacalna.

Czy opłaca się prowadzić działalność na licencji?

Franczyza jest jednym z najczęściej obieranych modeli prowadzenia działalności gospodarczej. Umożliwia szybsze osiągnięcie sukcesu, niż jakbyśmy chcieli otwierać własny biznes i korzystać z niesprawdzonego jeszcze pomysłu. Jak każde inne rozwiązanie, tak i franczyza ma swoje wady i zalety.

Korzystanie ze sprawdzonego systemu biznesowego i wiedzy franczyzodawcy

Osoba, z jaką zawierasz umowę franczyzy, oferuje Ci pomysł na sprawdzony biznes wraz z opracowanymi procesami biznesowymi. Nie musisz do wszystkiego dochodzić samodzielnie, poświęcać dużej ilości czasu i energii, praktycznie wszystko masz podane na przysłowiowej tacy.

Wsparcie ze strony franczyzodawcy

Na każdym etapie prowadzenia działalności masz prawo korzystać z pomocy franczyzodawcy, z jego wiedzy i doświadczenia. Z pewnością udzieli Ci on pomocy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, udzieli pomocy przy otwieraniu kolejnego punktu, czy udzieli wsparcia w prowadzeniu działalności dla zapewnienia odpowiedniego poziomu towarów i usług.

Zmniejszenie kosztów reklamy

Dołączając do sieci znanej marki masz zagwarantowaną reklamę dzięki znajomości firmy w świadomości społecznej. Nie musisz wydawać kroci na szeroko rozumiany marketing i budowania pozycji marki na rynku od podstaw.

Opłaty

Za wadę prowadzenia biznesu w oparciu o model franczyzowy jest konieczność ponoszenia określonych wydatków. Mowa tutaj o wstępnej opłacie franczyzowej oraz regulacji bieżących opłat i wpłat na fundusz marketingowy. Przez konieczność ponoszenia tychże opłat może zdarzyć się tak, że przez pierwsze miesiące działalności, nie będzie ona na siebie zarabiała.

Czym jest franczyza?

Franczyza to model prowadzenia działalności gospodarczej oparty na udzielaniu licencji na prowadzenie swojego biznesu innemu przedsiębiorcy. W praktyce wygląda to tak, że mamy dwóch przedsiębiorców: franczyzodawcę i franczyzobiorcę. Franczyzodawca ma już rozpoznawalną firmę, więc może udzielić drugiemu przedsiębiorcy licencji na korzystanie z własnej marki.

Drugą stroną jest franczyzobiorca, który otrzymuje pełne prawo do prowadzenia działalności pod marką franczyzodawcy. Otrzymuje od niego również wiedzę i technologię, a także możliwość korzystania z nazwy, logo, metod prowadzenia działalności gospodarczej czy know-how. W zamian za to franczyzobiorca płaci franczyzodawcy tzw. opłatę franczyzową, która zazwyczaj stanowi określony procent zysków lub procent obrotów. Wszelkie działania jednej i drugiej strony prowadzone są w oparciu o umowę franczyzy.

Więcej o franczyzie i jej rodzajach dowiesz się z poradnika na temat franczyzy. Znajdziesz w nim także podział franczyzy ze względu na kila kryteriów, dokładny ich opis, a także ile kosztuje otworzenie własnej franczyzy oraz dowiesz się czy franczyza jest opłacalna.

Czy opłaca się prowadzić działalność na licencji?

Franczyza jest jednym z najczęściej obieranych modeli prowadzenia działalności gospodarczej. Umożliwia szybsze osiągnięcie sukcesu, niż jakbyśmy chcieli otwierać własny biznes i korzystać z niesprawdzonego jeszcze pomysłu. Jak każde inne rozwiązanie, tak i franczyza ma swoje wady i zalety.

Korzystanie ze sprawdzonego systemu biznesowego i wiedzy franczyzodawcy

Osoba, z jaką zawierasz umowę franczyzy, oferuje Ci pomysł na sprawdzony biznes wraz z opracowanymi procesami biznesowymi. Nie musisz do wszystkiego dochodzić samodzielnie, poświęcać dużej ilości czasu i energii, praktycznie wszystko masz podane na przysłowiowej tacy.

Wsparcie ze strony franczyzodawcy

Na każdym etapie prowadzenia działalności masz prawo korzystać z pomocy franczyzodawcy, z jego wiedzy i doświadczenia. Z pewnością udzieli Ci on pomocy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, udzieli pomocy przy otwieraniu kolejnego punktu, czy udzieli wsparcia w prowadzeniu działalności dla zapewnienia odpowiedniego poziomu towarów i usług.

Zmniejszenie kosztów reklamy

Dołączając do sieci znanej marki masz zagwarantowaną reklamę dzięki znajomości firmy w świadomości społecznej. Nie musisz wydawać kroci na szeroko rozumiany marketing i budowania pozycji marki na rynku od podstaw.

Opłaty

Za wadę prowadzenia biznesu w oparciu o model franczyzowy jest konieczność ponoszenia określonych wydatków. Mowa tutaj o wstępnej opłacie franczyzowej oraz regulacji bieżących opłat i wpłat na fundusz marketingowy. Przez konieczność ponoszenia tychże opłat może zdarzyć się tak, że przez pierwsze miesiące działalności, nie będzie ona na siebie zarabiała.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także