Rejestracja i logowanie

ZUS ostrzega przed oszustami w internecie. Chodzi o bony turystyczne

Region 05-08-2020 Autor: Emste Foto: pixabay
0
ZUS ostrzega przed oszustami w internecie. Chodzi o bony turystyczne

Bony turystyczne weszły w życie, jak się okazuje, nie brakuje osób, które próbują je nielegalnie spieniężyć. ZUS ostrzega – bon nie podlega wymianie na gotówkę, ani inne środki płatnicze.

Bon turystyczny miał być wsparciem dla rodzin, które nie mogą pozwolić sobie na wakacyjny wyjazd. W ramach wsparcia otrzymały one 500 złotowy bon, który można wykorzystać w ramach płatności za usługi hotelarskie czy imprezy turystyczne na terenie całego kraju. Na serwisach aukcyjnych pojawiły się jednak oferty sprzedaży bonu turystycznego, za cenę niższą, niż jego wartość – poinformował ZUS.

- W internecie pojawiły się oferty oszustów, którzy próbują sprzedać bon turystyczny. Tymczasem, bon turystyczny nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Skorzystać z niego mogą tylko osoby uprawnione - informuje Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.

Sprzedaż bonów turystycznych to niejedyna z nieuczciwych praktyk, które pojawiły się ostatnio w sieci. Możemy też trafić na oferty płatnych usług dotyczących pomocy przy założeniu PUE ZUS i aktywacji Polskiego Bonu turystycznego. Przedstawiciele ZUS apelują o rozwagę przy korzystaniu z tego typu usług.

- Założyć konto na PUE można samemu, a jeśli mamy z tym problem, możemy to zrobić bezpłatnie w każdej placówce ZUS z pomocą pracownika. Sama aktywacja bonu jest bardzo prosta, opiera się na wpisaniu numeru telefonu komórkowego i emaila. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje pomocy przy aktywacji Polskiego Bonu Turystycznego, powinien kontaktować się z całodobową infolinią pod nr tel. 22 11 22 111 lub e-mail: bon@zus.pl  – mówi Monika Kiełczyńska

Trzeba też zaznaczyć, że udostępnianie swojego loginu i hasła do platformy ZUS PUE osobom trzecim jest związane ze sporym ryzykiem. W systemie są bowiem zawarte wrażliwe dane, takie jak zgłoszenia do ubezpieczeń czy zwolnienia lekarskie.

- Nikt poza klientem lub upoważnioną przez niego osobą nie powinien mieć dostępu do tych danych – ostrzega ZUS.

 

komentarze (0)
Dodaj komentarz
dodaj komentarz
Średnio co 2-3 tygodnie sprawy obraźliwych komentarzy są zgłaszane przez poszkodowanych na policję. Większość autorów wpisów zostaje namierzona na podstawie adresów IP i ukarana.
Czytaj także