Rejestracja i logowanie

Echa seks-skandalu. Rozmawialiśmy z kuratorem po kontroli w bełchatowskiej szkole

Wydarzenia 07-09-2018 Autor: r.k
14
Echa seks-skandalu. Rozmawialiśmy z kuratorem po kontroli w bełchatowskiej szkole

Sprawę bulwersującej sytuacji do jakiej doszło w jednej z bełchatowskich podstawówek (więcej TUTAJ) zbada łódzki kurator oświaty. Dzisiaj w placówce obecny był dyrektor tej jednostki z delegatury w Piotrkowie Trybunalskim. Udało nam się z nim porozmawiać na temat dzisiejszej wizyty w Bełchatowie. 

 

Kontrola to wynik publikacji prasowych – łódzki kurator oświaty o całej sprawie dowiedział się z doniesień medialnych. We wczorajszej rozmowie z dziennikarzami portalu fakt24.pl od razu zapowiedział przeprowadzenie postępowania kontrolnego w bełchatowskiej szkole. Już dziś z wizytą w podstawówce pojawił się przedstawiciel łódzkiego kuratora – dyrektor piotrkowskiej delegatury, Tomasz Trzaskacz.

- Sprawdzamy przede wszystkim czy nie zostało naruszone dobro dziecka, to jest dla nas najważniejsze. Wątek obyczajowy tej sprawy jest badany przez inne organy – policję i prokuraturę, to nie jest w naszej kompetencji – mówi Tomasz Trzaskacz, dyrektor piotrkowskiej delegatury Kuratorium Oświaty w Łodzi

Kontrolerzy wzięli pod lupę szkolną dokumentację – sprawdzano między innymi korespondencję między rodzicami, a szkołą, skargi jakie wpływały do placówki itp. Jak podkreśla Trzaskacz podczas dzisiejszej wizyty odbyło się również spotkanie ze szkolnym pedagogiem, wychowawcą klasy, do której należy uczeń i dyrekcją.

- Wszyscy byli otwarci i pomocni w naszej pracy. Poproszona została również na spotkanie mam chłopca. Dziś na spotkanie z nami nie dotarła, niemniej jednak poprzez szkołę zostanie wysłana do niej informacja, że jesteśmy otwarci na spotkanie w innym terminie – dodaje Tomasz Trzaskacz

O tym jakie będą wyniki kontroli dowiemy się z pokontrolnego protokołu, ten dokument może również zawierać zalecenia, do których placówka będzie musiała się dostosować.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także
<-- -->